Kraftig vekst for verdens nordligste sykkelritt

desember 6, 2017
Sist endret 
desember 6, 2017

NORD-NORGE. Fra tidligere vet man at nordmenn elsker å studere norsk natur på TV. I tillegg viser ferske tall at en miks av nord-norsk natur og verdens beste syklister, spedd opp med en god porsjon lokal galskap, er gangbart også internasjonalt. Sommerens utgave av Arctic Race of Norway gjorde nemlig et byks opp på sosiale medier og trafikk på nettportalen.

Turistmål. ”Nettportal og sosiale medier er nøkkelen både til å rekruttere og engasjere fans, og igjennom våre digitale flater har vi enestående muligheter til å promotere både rittet, landsdelen som turistmål og Norge generelt. Stadig flere turister finner veien til Nord-Norge, noe vi mener vi kan ta litt av æren for”, sier Knut-Eirik Dybdal, daglig leder i Arctic Race of Norway. Ingen dum ide å dra nordover til sommerens sykkelritt.

TV i 190 land. Fortsatt når TV-dekningen ut til flest tilhengere, og rittet i august ble vist av hele 34 kringkastere i 190 land. Bare på Eurosport ble Arctic Race vist i 31 timer til et estimert antall på 7,2 millioner unike seere. Men likevel er det de digitale kanalene som viser størst vekst. Med 75 500 følgere, fordelt på Facebook, Twitter og Instagram, viser en fersk rapporten tredobling i forhold til året før. I tillegg har 61,700 følgere på Facebook gjort Arctic Race til det tiende mest fulgte sykkelrittet i verden.

”Arctic Race er i ferd med å etablere seg internasjonalt. Spesielt i Frankrike ser vi at stadig flere får øynene opp for rittet i nord”, sier Knut-Eirik Dybdal. Litt selvskryt bør vi unne oss, spesielt når det kommer fra hjertet – og fra Nord-Norge.

Reise-magasinet King Goya inspirerer og deler erfaringer – på norsk og engelsk. Husk, når du besøker et fremmed land, er du invitert som gjest. Ta kontakt med de lokale og reis gjerne etter oppskriften: ”Pakk lite, dra langt og lev lenge!”.
Følg oss
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Om vi får din e-post vil vi med jevne mellomrom sende deg spennende reisenyheter.
crossmenu